İngiltere’den Rönesans Holding’e 781 Milyon Euro’luk Destek
RÖNESANS Holding’in Mersin’i Adana, Osmaniye ve Gaziantep’e bağlayacak yüksek hızlı elektrikli demiryolu projesine İngiltere İhracat Finans Ofisi (UKEF) tarafından 781 milyon avroluk destek sağlandı.
Rönesans Holding’in Mersin’i Adana, Osmaniye ve Gaziantep illerine bağlayacak yeni hızlı elektrikli demiryolu inşaatını tamamlaması için Birleşik Krallık İhracat Finansmanı Departmanı’nın (UKEF) sağladığı destekle ilgili İngiltere İstanbul Başkonsolosluğu’nda basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya İngiltere İhracat Bakanı Lord Offord, Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Osman Çelik, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün, İngiltere’nin İstanbul Başkonsolosu Kenan Poleo, Rönesans Holding Lideri Erman Ilıcak, JP Morgan Türkiye Müdürü Mustafa Bağrıçak katıldı. Basın toplantısında katılımcılar kısa konuşmalar yaptı. Toplantıda, İngiltere İhracat Finans Kurumu’nun (UKEF) sağladığı 781 milyon Euro’luk desteğin, Rönesans Holding’in Mersin’i Adana, Osmaniye ve Gaziantep illerine bağlayacak yüksek hızlı elektrikli demiryolu inşaatını tamamlamasını sağlayacağı belirtildi. Türkiye’nin en büyük ikinci konteyner limanını 150 mil (241,4 km) uzaklıktaki şehir içlerine bağlayan daha düşük emisyonlu bir ulaşım teması sunacak olan bu demiryolunun, karbondioksit eşdeğeri (CO2e) emisyonlarını yılda 150 bin tonun üzerinde azaltmasının beklendiği vurgulandı.
“SON 20 YILDA TÜM ALTYAPILARIMIZI YENİLEDİK”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün, “1830’lardan itibaren İngiltere ve İngiltere gibi bir demiryolu atağı başlattık. Yeni Cumhuriyetimiz 1923’ten itibaren yeniden demiryolu üzerinde hız kazandı. Ancak 20. yüzyılın ikinci yarısında demiryolu alanında biraz durakladık. Son 20 yılda devletimizin iki hedefi vardı. Demiryollarını genişletmek, ‘demir ağlarla örmek’, Atatürk gibi. dedi.Bin kilometreye geldik.Demiryollarında 8 bin kilometre demir yolumuz vardı.Eski sistem yani sinyalizasyonsuz kara düzeni diyebileceğimiz dizelle çalışan altyapı demode oldu.Bu son 20 yılda tüm altyapılarımızı yeniledik.Sinyalleşmeyi yüzde 50’nin üzerine çıkardık.Elektrifikasyonu yine yüzde 50’nin üzerine çıkardık.Üzerine 5 bin kilometre demiryolu ekledik.Şu anda yapımı devam eden 4 bin kilometrelik hızlı trenimiz var. Yüzümüzün üst sınırı 160 kilometre idi. Dünyada teknoloji geliştikçe 250 kilometre hıza ulaştık. Şimdi Ankara-İstanbul’un ortasında 350 km’lik hızlı tren için çalışıyoruz. Yani trene binin, uçağa binin diyoruz. Bu yönüyle amacımız çevreci, çevre dostu, yakıt kullanmayan, elektrik kullanan demiryolunu tüm yurda yaygınlaştırmaktır. Demiryolunu yük taşımacılığında 6 katına, yolcu taşımacılığında ise 3 katına çıkarmak… Bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz. Bugün burada olmamıza vesile olan Mersin, Adana, Osmaniye ve Gaziantep illerimizi birbirine bağlayacak 312 kilometrelik hızlı tren projesi. Maksimum 250 kilometre hızla hem yük hem de yolcu taşıyacağımız, ulaşım süresini 2 saat 15 dakikaya indireceğimiz, kaza oranımızı düşüreceğimiz, yakıt tüketimimizi azaltacağımız çevreci günümüzün bir gereği olan bir projedir.”